Tuesday 3 September 2013

Teruja nak buat 4D Scan



Salam kawan-kawan dan Momies2 diluar sana... Perasan ada org baca blog lah tu. Tak kesahlah pape lah.. Sebenarnya banyak benda nak update... pasal adik dah selamat bersalin 1 Sept 2013.. pasal scan 4D dan pasal isu minyak yang kecoh pada hari ini 3 September 2013....

Tapi aku lebih teruja nak share pasal pengalaman Scan 4D yang aku buat weekend baru ni. Aku buat scan ni dekat Klinik Sofea, kat bandar baru Puchong, ini member yang suggest sebab buat 4D scan kat situ lebih murah dari klinik2 lain... Nak tau berapa ??? RM 80 sahaja... siap CD dan beberapa keping gambar yang di print...

Kalau ikut review ramai yang kata sekejap jer & org tak ramai... mebi nasib tak berapa untung haritu... patient agak ramai jugak.. aku terpaksa menungu hampir 1-2 jam. Husband dah merungut sebab dah lapar.. kami masuk kol 6.30pm.. 7.30pm pun tak panggil lagi.. kami g solat dulu.. then hampir 8.30pm baru nama aku di panggil.. Aku tak kesah nak tunggu lama..ADAM MOK MOK pun tak meragam... ayahnya je yang tak selesa ( Sebab FLU).. Terus bergegas masuk bilik Doc.

1st masuk bilik doc... tertanya2.. die ker docnya.. dari segi pemakaian macam bukan Doc ( Tshirt n jeans) Docnya free Hair.. dan lupa tanya Sofea tu nama die ke nama siapa,, hihihi... Tapi since die dah bahasakan dirinya doc baru aku sedar dialah doc yang akan scan aku.. nampak chubby n soft spoken , kalo ditanya die akan jawab dan kita puas hati dengan layananya..

Jeng... jeng... jeng... bila dah mula nak scan ayah n Adam juga excited nak tengok baby.. Ibunya usah ceritalah mmg excited jugak. Alhamdulilah bila scan semuanya normal//dan kalo ikutkan raut wajahnya ada macam ayahnya dan ada jugak macam adam kecik2 dulu... Tp yang penting die nmpk sehat dan aktif dalam perut.

Insyaallah kita akan share satu video baby kita kat sini nanti. Buat momies yg teringin buat 4d dialu-alukan... tak rugi pun, sekurang2nya kita ada pengalaman tgk baby dalam perut sebelum dia keluar.. Ohya masa buat scan tu kita dan 31 Minggu..


Oklah... Chow dulu.. Salam..

No comments:

Post a Comment